Pages

Daisypath Friendship tickers

horizontal adsense

Marilah jadi Follower Aku...Sama2 kita meriahkannYa

a2

Tuesday, February 22, 2011

Mencari kerja kosong

Mencari kerja kosong...arggghh..kerja kosong memang banyak..kalau tak caya cuba korang search kat google. Tambah2 lagi kalau carik kat dalam jobstreet. Tapi bukan senang nak dapat kerja yang kosong tuh..walhal bukannya aku tak meet kriteria diorang tapi terlalu ramai yang dah terlebih meet the criteria..hmmm..sampai kengkadang tu aku rasa macam tak bernilai je kat industri nih..Kalau nak diikutkan hati aku memang dah banyak tempat yang aku apply keja..hahahaha..korang pun sama jugak kan...kihkihkih..alamak kalau boss aku tau aku apply kat tempat lain adakah dia akan menfired aku..oooohhhh..malang sungguh nasib kalau kena fired...hmm.

Alkisahnye kat tempat kerja aku nih environment keja memang best tapi ramai kengkawan lain dapat better offer untuk pegi tempat lain tu yang rasa bestnye kalau dapat better offer gak..tapi apakan daya...belum ada rezeki la kot..aku percaya benda nih..setiap yang berlaku ada hikmahnya.

So aku pk buat masa nih just tumpukan perhatian pada keja aku yang sedia ada ni dan akan bertambah bila2 masa je..pasai kerja kosong tu still takkan abih walaupun banyak kali aku apply dan korang sume apply..people will come and go..so macam tu gak ngan aku..kalau ada rezeki kat tempat lain maka berpindah la aku ke tempat lain..tapi siyes la aku cakap environment keja kat sini memang best cuma tang $$$ tu je yang kurang best kot..mungkin korang yang mengalaminya akan terdetik jugak kat hati tuh...hehehehe..tu pendapat aku la. so kalau ada keja kosong kat tempat korang khabor2kan la kat aku..mana tau ada hikmahnya kalau kompeni korang amik aku..hahahahahahahaha..wallahualam.

No comments:

Post a Comment

a3

Popular Posts

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sila tinggalkan jejak langkah anda disini