horizontal adsense

Marilah jadi Follower Aku...Sama2 kita meriahkannYa

a2

Wednesday, March 23, 2011

Perempuan

Aku ada blog marathon kat blog sorang blogger ni haa...best gak entry dia..aku rasa buleh la aku kongsikan ngan orang2 pompuan di luar sana..


Kalau dilahirkan perempuan,
beginilah ceritanya kita di Malaysia,
kalau di China,
nasib kita belum tahu..
mungkin akan jadi anak angkat sesiapa,
atau tidak berangkat langsung..

Kepada perempuan yang sudah dilahirkan perempuan..
adat resam walaupun tak banyak,
harus kau cedok,
budaya Mat Salleh ambil yang patut-patut saja,
dari kecil si ibu belikan kau gaun merah jambu,
bila besar, sungguh-sungguh kau pakai senteng-senteng nampak pusat,

Sudah sudahla tu.
Bila kahwin lain ceritanya,
jadi isteri harus buang segala setan dalam diri,
sebelum semuanya merasuk perkahwinanmu,
dulu baju berhapak diulang tayang,


sekarang harus marathon siapkan baju bergosok,
selalu rasa seperti bibik itu pasti,
bilamana lelaki tidak memuji apalagi hargai,
walau kau rasa nak letak racun pada sarapan pagi nya,
harus kau teliti baju nya yang elok terletak di badannya..
tanda kau superwoman yang bekerja dan beranak dan beribu.

bila jadi ibu,
luangkan segala masa 3 dalam satu,
anak, kerja rumah dan suami.
semuanya adalah top 1.
jika tidak mahu lelaki cari alasan kau pemalas bilamasa dia sudah punya cewek baru,
alasan pemalas pengotor masak tak macam kedai,
masa ni lelaki tak boleh guna alasan ni.

jagalah dia dari tempat tidur, dari makan minum nya, dari pakaiannya dan tutur caramu.

tentulah busuk-busuk macammana pun engkau, dia tidak akan memburukkan kau.


P/s tapi kalau dia still menggatai kat luar jugak...kita bako kita bako...hahahahah..


3 comments:

  1. bagus! ade je laki gatai, kita r0njang dlu br bak0!!! haaa...ahaha...

    ReplyDelete
  2. hahaha...betul lah...perempuan perempuan...

    ReplyDelete
  3. to kurekure comel: hihihi..perempuan kena banyak berkorban..terutama bila dah berkeluarga

    ReplyDelete

a3

Popular Posts

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sila tinggalkan jejak langkah anda disini